11 Mayıs 2013 Cumartesi

Bok-um-bab // Rice Omelette // Pilavlı Omlet

O kadar Uzakdoğu hayranlığı yapıp onlarca dizi/film izleyip kendime en canlısından Koreli bir arkadaş da yapmışken Kore yemeklerine de merak salmasak olmazdı tabii.
Daha önce denediğim ramen, kimbap ve yumurtalı rulodan sonra bu sefer de ilk kez Rooftop Prince'i izlerken dikkatimi çeken omletli pilav yani orijinal adıyla "bok-um-bab"a sıra geldi.

Diziyi izleyenler bilir. Geçmişten günümüze gelen Prensimiz ve tabii ki 3 yaveri açlıktan öldükleri sırada esas kızımız onlara omletli pilav yapar.
Onlar da öyle bir iştahla yer ki bizim de acayip canımız çeker. :)


 İşte bu dizinin bu bölümünü Koreli arkadaşımla izlemiştim bizde kalmaya geldiğinde.
O zaman nedense aklıma gelip de hazır buradasın gel de yapalım dememiştim.

İki gün önce yine aklıma gelince artık ülkesinde olan arkadaşıma net vesilesiyle ulaşıp tarifini aldım yemeğin.
Aslında çok da zor bir şey değil. Ufak değişikliklerle bizim damak tadımıza da hemen uyacak bir yemek hatta. Daha da güzel evde hazır pilavınız ve 2-3 yumurtanız varsa 5 dakikada karnınızı doyuracak çok pratik bir yemek hazırlayabilirsiniz.

Öncelikle Koreli arkadaşım Minkyoung'un bana verdiği orijinal tarife bakalım.

Öncelikle soğan, havuç, jambon ve karidesi çok minik olacak şekilde doğruyoruz.
Tavamıza biraz yağ ekliyoruz, zeytin yağı gibi.
Tüm malzemeyi içine koyuyoruz.


Sonrasında da biraz pilav ekliyoruz. Karıştırıp biraz tuz ekliyoruz. Piştiklerine kanaat getirince ikinci adıma geçiyoruz. Omleti hazırlama...

3-4 yumutayı kırıp karıştırıyoruz. Sonra daha önceden yağladığımız tavaya döküyoruz.
Fazla yağ koymayın.

Ardından hazırladığımız içi ekliyoruz.

Sonunda da omletin diğer kenarı üste gelecek şekilde tabağa alıyoruz.

En son olarak ketçapla süslüyoruz veeee afiyet olsun. :)

İç malzemesi olarak farklı şeyler de kullanılabilir. Jambon ya da karides yerine ton balığı gibi.
Hatta arkadaşım annesi buzdolabını düzenlemek istediğinde fazlalıklarla bunu yaptığını bile söyledi. :)

Tabii bu olması gereken tarif. :)
Gelelim benim denememe ve kendimce damak tadıma uydurmama. :)
Soğan, havuç, yeşil biber, bezelye ve salam kullanmayı tercih ettim ben.
Tabii pilavım Koreliler gibi yağsız da değildi. Evde o an mevcut olan şehriyeli pilavı kullandım.

Malzemeleri üst tarifteki gibi harmanlayıp biraz pişirdim. 4-5 dakika kadar. Tabii bezelyeleri daha önce haşlamıştım çiğ kalmasınlar diye ve tavaya en önce soğanları atıp biraz öldürdüm. :) Yemekte soğanın fazla çiğ kalmasını sevmiyorum çünkü.
Bir de pilav zaten pişmiş olduğundan onu en son ekledim.
Baharat olarak da biraz tuz ve pul biber ekledim.

Sonra omletimi hazırladım. Tabii bizim ev kalabalık olduğundan içi bol hazırladım. 4 Tane yaptım ve her defasından yeni bir şey denedim. :)

Misal ilk denememde yumurtalar gözüme küçük göründüğünden tam 5 yumurta kullandım. Tabii hayliyle omlet çok kalın oldu. Neyse ki iki kişi yedi bunu. :):)


Tabii ilki büyük olunca şekli de yamuk oldu. :)
Sonraki denemede daha küçük bir tava kullanıp omleti biraz daha fazla pişirdim. 3 yumurta kullandım ayrıca.

Bu sefer şekil biraz daha tutar gibi oldu ama omlet çok piştiğinden yer yer çatlaklar ve dağılmalar oldu.
Yılmadan üçüncü denemeye geçtim. Yine 3 yumurta kullandım ve ilk tavaya geri döndüm çünkü bir önceki de çok küçük kalmıştı. :):)

Bu fena olmadı tabii ama şekli yine tam tutturamadım sanki.
En son denememde de üstünü şekillendirme şeklimi değiştireyim dedim. :)

İşte böyle sonuçlara ulaştım ilk denemelerimde.
Tadına gelince sebzeli pilavla yumurtanın karışımı işte. :)
Güzeldi, beğendim ve afiyetle yedim.

Hatta biraz önce de canım çekince evdeki bulgur pilavıyla yapıp yedim. Bu kez 2 yumurta kullandım. Bence pirinç pilavından daha çok yakıştı yumurtanın içine. :)

Kısacası denemek isterseniz kendi damak tadınıza uydurup dilediğiniz gibi yapabilirsiniz.

Afiyet olsun efendim. :):)


Edit: İlk denemelerimde omletin şekli pek iç açıcı olmadığı için sonraki denememde daha da elim yatkınlaştı tabii. Buyurunuz, siz tıklayıp bakınız. :)

4 yorum:

  1. Bende az önce aynı diziyi izlerken google'dan bi aratayım dedim, buraya geldim. Ama karidesi görünce vazgeçer gibi oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karides koymadım ben. Malzemeler tamamıyla damak tadına göre seçilebilir aslında. Pilav ve yumurtayla birlikte ne yesem hoşuma gider diye düşünüp içine istediğiniz şeyi ekleyebilirsiniz.

      Sil
  2. tadını gerçekten merak ediyorum kullanacagım malzemeler tamam ama omleti nasıl yaptığınızı merak ettimm. omleti yaparken un ve sütte kullandınız mı yoksa sadece yumurtayı mı pişirdiniz ? :) yapmaya gercekten niyetliyim yardımcı olursanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece yumurta kullandım, süt koymadım. Aslında buna sadece yumurtalı pilav desek daha doğru olur. Bir iki denemede iyice anlıyorsunuz ne yapmanız gerektiğini zaten.

      Sil