4 Eylül 2012 Salı

Faith//The Great Doctor İlk İzlenimler

Faith//The Great Doctor 1-6. Bölüm İzlenimi


Büyük umutlarla senaristine de güvenerek çevirisine başladığımız dizimizin ilk 6 bölümünü izlemiş bulunuyorum.

Birinci bölümü izlediğimde fazlasıyla yetersiz ve sıradan bulup biraz hayal hayal kırıklığına uğradığımı itiraf etmeliyim.
Bir iki yıl önce bu dizinin Kang Ji Hwan'ın başrolünde oynayacağı şekilde çekilmeye başlandığını sonra nedense vazgeçilip ertelendiğini, başrole LMH'nun getirildiğini ve ilk bölümlerde o zamanlardan kalma birkaç çekimin kullanıldığını duyunca biraz daha sinir olup eleştirerek tabiri caizse ön yargıyla başlamıştım. İlk bölümün sıradanlığı, LMH'nun zırhı içindeki robokop misali tavırları ve göze batan dişlekliği olumsuz etki bırakmış olsa da ikinci bölümle beraber bir merak unsuru oluşmaya başladı.

Birçok kişinin sıkıcı benimse en beğendiğim bölüm olan 3. bölümü izlediğimde ise dizinin bana göre olduğunu ve beklentilerimi karşılayacağına karar verdim. 2 gün içerisinde 5 bölümü sıkılmadan izleyebilecek kadar güzel en azından.

Bana göre 3. bölümle ivme kazanan dizi 6. bölüm sonuyla beni meraka boğmayı ve yeni bölüm için sabırsız hissetmemi başardı.

Başlarda beğenmediğim Lee Min Ho'nun oyunculuğu da şimdilerde çok gözüme batmıyor. En azından görüntü, duruş ve fiziki olarak onda o "Savaşçı" duygusunu hissedebiliyorum. Kız kılıklı, çarpık ve ince bacaklı, üflesem uçacak yeni yetme şarkıcılıktan oyunculuğa geçmiş çocukların (!) reyting uğruna ekran karşısına geçirilip, kaldıramayacakları ağır yükler verilen dizilerden kat be kat ilerdeyiz.

Esas kızımıza gelince, Sad Love Story'den dolayı ona karşı ön yargım vardı. Çok donuk bir oyunculuk sergilemişti orada ama bu dizide beni yanılttı ve en sevdiğim karakter ve oyuncu konumuna geçti.
En beğendiğim ve gerçekçi bulduğum karakter o.

Ayrıca mimiklerine de bayıldım. Fazla cır cır ötüyor gibi görünse de dizinin neşe kaynağı.

Kralı ilk gördüğüm andan beri beğenmemiş bacaksız bir şey demiştim. 6 bölüm boyunca fikrim değişmedi, sevmiyorum şimdilik. Daha doğrusu kral izlenimini alamıyorum ondan bir türlü. Hani bu ezikliğinden, çaresizliğinden ve güçsüzlüğünden değil. Onca adamın içinde hobit gibi kalıp kaybolmasından mı desem, ses tonunun ve konuşmasının hoş olmamasından mı desem pek bilemiyorum ama ısınamadım ona karşı.



Kraliçeye gelince Equator Man'den tanıyıp gıcık olduğum yine ön yargılı olduğum bir oyuncuydu hatta çirkin olduğunu düşünüyordum ama o da fikrimi değiştirdi. Tam istediğim gibi bir karakter olacağını sezinliyorum. Ayrıca gözüme güzel de gözüktü.


Yelpazeli doktoru da beğendim ama dizide daha aktif olmasını isterim doğrusu. Oldukça yetenekli ve sevilecek bir karakter, ilerleyen bölümlerde daha etkin olur umarım.
Kötü karakterlerden Prens Gi Cheol'u oynayan adamı Kim Soo Ro'dan nefretle hatırlasam da bu dizide akıllı ve korkulacak zeki kötülerden olduğunu hissettim. Favori kötü karakter tipime uygun görünmekte şu sıralar. Pek etksini göremesek de dondurma gibi bir özel gücü de var. Bakalım ilerde neler göreceğiz onun bu yeteneğiyle alakalı.

Alevzen ve Nağmezen dediğimiz kötü taraftarı iki özel güç sahibi karaktere gelince sözde bir şeyler yapsalar da hala pek bir etkinliklerini göremedim. İlerde daha etkin olduklarını görmeyi umuyorum. Daha doğrusu dizinin en büyük eksiği onların içinde olduğu savaş sahnelerinin kısa tutulması. Birkaç saniye daha uzatılsa daha inandırıcı ve tatmin edici olacak. Ayrıca çok fazla ağır basan karakter olduğu için 24 bölüm boyunca hepsine çok fazla zaman ayrılması pek mümkün gözükmüyor. Sanırım arka planda kalmaya devam edecekler...
Yine umarım Nağmezen olan akçe oğlanımızı daha çok görme şansımız olur.


Savaş sahnelerinin kısalığı, sıradanlığı ve yetersizliği dışında dizi olması gerektiği gibi aslında. Malum tarihi diziler böyle ilerler. Burada da klasik bir taht kavgası var. Ne kadar istesek de bu taht kavgası, klasik bakan muhabbetleri, entrikalar dönüp duracak. Bir de üstüne herkesin sıkıldığı bir zaman yolculuğu teması var.
Gerçi izlerken büyük oranda bunu unuttursa da izleyicinin ön yargısı hemen kırılmıyor.


Dizide en sevdiğim sahne Lee Min Ho'nun kendiyel savaştığı bu yer. Çok etkili geliyor bana.

6. bölüm oldukçe güzel bir yerde son bulmuştu, sabırsızlıkla 7. bölümü izlemeyi bekliyorum.

Diziyle ilgili çok güzel animasyonlar var ama şimdilik bunu ekliyorum. :) Çok şirinler.
Değinmeden geçemeyeceğim bir husus da dizinin kulaklara ilaç müziği. Her dinlemede kendimden geçiyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder