5 Ağustos 2013 Pazartesi

Shark, Don't Look Back : The Legend of Orpheus // 2013


Bugün bir dizinin daha finalini yapmış oldum. Hazır finali de yapmışken bir iki kelam edip diziyle ilgili yorum da yapayım dedim.
Gu Family Book haricinda 2,5 aydır güncel olarak takip ettiğim tek dizi Shark'tı. Hatta iki diziden de yeni bölüm gelmişse ben önce Shark'ı izliyordum. Çünkü daha fazla merak unsuru vardı. İlerleyen olayları tahmin edemiyordum ve dizinin başından beri gizlenen o büyük sırrı fazlasıyla merak ediyordum.

Benim için güzel bir roman okumak gibiydi bu diziyi izlemek. Hatta ben bu tarz dizilere dünya klasiklerinden bir tanesini okumak gibi diyorum. Nasıl ki dünya klasiklerinde bir yerin, mekanın ya da duygunun betimi sayfalarca sürüyorsa bu dizide de olaylardaki duyguların yansıtılması için görsellik ön plana çıkarılmıştı.
Dizide repliklerden çok oyunculuk konuşturulmak istenmiş. Tabii eldeki oyuncular da Kim Nam Gil gibi gözleriyle her şeyi anlatabilen bir yetenek ve Son Ye Jin gibi bir güzellik olunca bunu başarmakta çok da zorlanmamışlar. Mekanlar da aynı derece güzel seçilmiş. Bu kompozisyonu tamamlayan son unsur ise dizinin harika müzikleri... Birçok sahnede kendimi büyülenmiş gibi hissettim. İntikam duygusu, kötülük yapma arzusu ve öfkenin olduğu sahnelerde karanlık bir ortam sunulurken; aşkın, sevginin ve dostluğun ön planda olduğu sahnelerde parlak ve iç açıcı bir ortam sunuluyordu bize. Öyle olunca da sahneye kendimizi kaptırıp o duyguyu o an yaşıyormuş gibi hissediyorsunuz.

Tabii tüm bu duyguları hissetmek için bu türü seviyor olmanız lazım. Yer yer iyice azalan replikler, dizinin ağır ilerleyişi sizi sıkabilir aradığınız daha eğlenceli bir şeylerse. Zira dizi ağır ve ciddi bir havada ilerliyor taa ilk bölümden son bölüme kadar.
İlk bölümlerde kim neydi, ne neydi... tarzında aklınızda birçok soru işareti oluşuyor ve bu da size kendinizi olaylardan kopuk hissettiriyor olabilir ama her yeni bölümde düğümler teker teker çözülüyor, o kapalı kapılar aralanmaya başlıyor ve dizi sizi iyice içine çekmeye başlıyor.

Dizinin en güzel yanı ise intikam nedeninin ve çözülmeye çalışılan sırrın sizi tatmin edecek ve hayrete düşürecek olması.
En kötü yanına gelirsek de sonunun yine tahminimden daha başarısız şekilde bitmiş olması.
Dizinin finalinin iyi ya da kötü olmasından bahsetmiyorum. Olayın oluş şeklinden bahsediyorum.
O kısımların daha güzel anlatabileceğini düşünüyorum en azından.
Bir de son bölümde beklediğim ama cevabını alamadığım bir şey maalesef eksik kaldı.

Dizi boyunca Kim Nam Gil'in bakışlarında kaybettik kendimizi. Repliklerinden çok gözleri ve benden dili anlattı her şeyi. Acısını, nefretini, öfkesini, özlemini, sevgisini...


Dizi hakkında genel bilgilere ve oyuncu kadrosuna da bir bakalım.

ADI: 상어 / Shark 
TÜR: Gerilim, Melodram, Romantik 
BÖLÜM SAYISI: 20 
YAYINLANACAĞI KANAL: KBS2 
YAYIN DÖNEMİ: 27 Mayıs 2013 - 30 Temmuz 2013 
YAYIN GÜNÜ: Pazartesi & Salı 21:55 

Konusu :
Babasının bir vur-kaç kazası nedeniyle ölümüne tanık olan Han Yi Soo / Yoshimura Junichiro (Kim Nam Gil), babasının ölümüne sebep olanlardan intikam almak maksadıyla Japonya'dan Kore'ye döner. 
Çocukluk arkadaşı olan, olayın arkasındaki asıl kişinin kızı Jo Hae Woo'a (Son Ye Jin) gerçekleri  öğrenme amacıyla kasten yaklaşır. 

Kim Nam Gil - Han Yi Soo 

Son Ye Jin - Jo Hae Woo 

Ha Suk Jin - Oh Joon Young

Dizideki kötü adamımız Başkan Jo Sang Gook'u ise hiç lafa katmasam iyi olur. Adam katıksız kötü, soğukkanlı ve zekiydi. Aslında böyle kötüleri sevsem de ondan pek bahsedesim yok. Zaten son bölümde de boş durmadı. Kendi müstahakını bulsa da onu o hale sokanı da rahat bırakmadı.


Söylenecek daha çok şeyler mutlaka bulunur ama özellikle değinmek istediğim şey Yi Soo ve Hae Woo'nun gençliğini oynayan oyuncular ve tabii ki onların olduğu ilk bölümler.
Gerçekten başarılı ve güzel bir seyir sundular bizlere. Onları izlerken sevdim zaten diziyi.
Kütüphanedeki sahneleri...


Müzik dinleme sahneleri...

Nehir kenarındaki sahneleri...

Yağmura yakalandıkları sahne...


Ve Yi Soo'nun babasının küllerini savurdukları sahne...

Kısacası bu ikisinin bütün sahneler güzeldi. Her birini beğenerek izledim.
Son olarak dizideki favori sahnemin gifini de ekleyeyim.

Dizinin fragmanını ve çok sevdiğim iki şarkısının da videosunu ekliyorum.


Bir süre intikam ve dram dizisi izlemek istemesem de böyle güzel bir yapımla karşılaşırsam mutlaka izlemek isterim. Çünkü bölümü izlemeye başladığınızda mutlaka devamı geliyor.
İzlemeyi düşünenlere diziye bir şans vermelerini tavsiye ederim. :)

2 yorum:

  1. Dikkat spoiler içerir!!!
    Finalini epey oldu izleyeli ama nam gili yine öldürünce sinir oldum senaristlere :S
    Bundan sonra ki dizide de artık ölürse karışmam direk koreye uçarım :S
    Bu diziyi ben de çok beğendim. Başlarda olaylar daha basit ve açık gelmişti ama ilerledikçe sır perdeleri bir bir aydınlandı. hayatın gerçekleri şırak şırak diye nam gilin yüzüne çarptı. (ve bir kez daha işkence yapabilen insanlardan tiksindim.)
    Bu arada emiş hala izlemediysen Nine travel (devamını hatırlamıyorum :S tütsülü dizi işte ) izlemeni şiddetle öneriyorum. Tatildeyken izle misal .gündüz gezer akşamda izlersin :P o mu bu mu dersen nine derim ( ordaki çirkin aplanın yerine son ye jini koymaya çalış :P)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün bütün bölümlerinin inmesi tamamlandı o dizinin. İlk fırsatta başlayacağım ama ne zaman olur bilemiyorum cangım.

      Sil