21 Ocak 2016 Perşembe

Special Affairs Team TEN // TEN 2 (1. ve 2. Sezon )

Ahhh, resmen hayatımdan bir "TEN" geçti. Hem de tadını damağımda bırakarak. Kurgu, oyunculuk ve işleniş çok güzeldi gerçekten. Uzun zamandır böylesine kendimi kaptırıp zevk alarak izlediğim suç-polisiye tarzı bir dizi izlememiştim. Aslında bu türü seven biri olarak bu diziyi böylesine geç keşfetmiş olmam çok yazık olmuş gerçekten. OCN dizilerinin arka planda kalışı, çevirisinin geç gelişi ve tabii ki dizide genelde Uzak Doğu severlerin aradığı o peri masalı misali aşk örgülerinin olmayışından olsa gerek ki çok ön plana çıkmadı dizi. Her gördüğümde klasik polisiyelerden olduğunu sandım bir de ben. Bundan önce Kore'nin polisiye türündeki yapımlarını izleyip pek memnun kalmamıştım. Basit meseleler, fazla kafa yormaya gerek duyulmayan kurgular içerdiklerini görünce artık uzak durur olmuştum. Fakat TEN bu bahsettiğim basit polisiyelerin dışında. TEN'e sadece polisiye demek de hata olur gerçi. Cinayet çözme, aksiyon, dram, suç, gerilim, gizem, psikoloji... ne ararsanız var.

Önemli davaları çözmek için oluşturulan özel ekibimizde farklı özellikleri olan yetenekli dört kişi bulunuyor. Bu muhteşem dörtlü, içinden çıkılması zor vakalarda görev alıyor. Cinayetler ve kaçırılma olayları... Birçok vakanın kurgusu bize aynı türdeki Amerikan yapımlarının kalitesini hissettiriyor. Buna ek olarak da Kore'ye özgü o duygusallık teması da bu vakalara ustaca yerleştirilmiş. Anlayacağınız suç ve duygular olabilecek en güzel şekilde harmanlanmış. Sadece olayları çözmeye çalışarak kaptırmıyorsunuz kendinizi diziye, size sunduğu duygusal yoğunlukla da hüzünlü anlar yaşıyorsunuz. Katili ya da suçluyu tahmin ediyorsunuz zaten ama mühim olan işlenen suçun nedeni. O nedeni merak ediyorsunuz daha çok. Bir şekilde ders niteliğinde, hayatın acı yüzünü de göstermek adına özel yazılmış kurgular ve nedenleri izliyoruz.
Ayrıca olayları bu 4 kişinin farklı yöntemleri kullanarak kendilerine özgü bakış açılarıyla araştırıp sonra bir şekilde aynı kapıya çıkmaları, birinin eksiğini ötekinin yakaladığı bir ayrıntının tamamlaması ve sonunda birliğin verdiği uyumla olayı çözmeleri izleme zevkini daha da arttırıyor.

İki sezon var henüz elimizde. İlk sezon 9 bölüm, ikinci sezon 12 bölüm. Hemen hemen her bölüm yeni bir vaka işleniyor. Bazıları çok daha güzel olsa da hepsini ayrı sevdim ben. İlk sezonun birinci bölümü film tadında ve 2 saat sürüyor. Bu bölüm iki sezonun da en güzel bölümünü oluşturuyor. Zaten birinci bölümü bitirdikten sonra dizinin devamını izleme isteği oluşuyor sizde. Diğer bölümler içerisinde de çok iddialı vakalar var. Bazı vakalar 2 bölüme yayılıyor, yine film tadı veriyor bize.
Bir de özellikle kurbanların ya da zanlıların evlerinin incelenip yaşam şekillerine göre tahminler yapılması çok hoşuma gitti benim.
Oyuncuları da sevdim ben. Bazen gözüme çok batan konuşma şekli yüzünden bayan  karaktere biraz gıcık olsam da izleme zevkime etki etmedi bu.
2. sezon finalinde 3. sezon için oldukça açık bir kapı bıraktılar ama 2 yıldır yeni sezondan haber yok. Büyük bir umutla yeni sezonu beklemeye başladım ama şimdiye kadar ses etmedilerse bundan sonra kadroyu falan toplamaları mümkün olur mu bilmem.
Heyecan ve merak unsuru hep canlı tutuluyor. Olaylar şaşırtan ve etkileyen cinsten. Ayrıca klasik Kore yapımlarına göre de oldukça özgün. Bu özgünlük de farklı şeyler arayanları tatmin edecektir. Türü seviyorsanız mutlaka izleyin derim, ben bayıldım.

 Bir adet fragman da bırakıp kaçayım. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder